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General information
please provide the following information for a contact below:

The telephone number must be in the following format: 111 111-1111

Applicant Status
Applicant's contact information

4 digits

The postal code must be in the following format: X0X 0X0

The telephone number must be in the following format: 111 111-1111

Applicant's current situation

Seul le carnet de réclamation est demandé. Un formulaire par demandeur.

Only the claim booklet is required as proof. One form per applicant.

Une preuve de l’arrivée au pays est demandée. Un formulaire par demandeur.

Only the claim booklet is required as proof. One form per applicant.

Un document qui prouve votre pleine émancipation soit un jugement de la cour, un certificat de mariage ou de divorce est demandé.

To be considered, you must be deemed an emancipated adult by a court order or be married or have been married

Familiy member information
Terms and conditions

L’ÉCHO doit être chargé sur une carte MULTI, personnalisée et à l’usage exclusif de l’utilisateur enregistré et n’est pas transférable.

Tous les demandeurs de l’ÉCHO doivent connaître les modalités et conditions d’usage du titre.

Les demandeurs sont conscients qu’une demande doit être refaite chaque année avant la fin du mois d'octobre.

Les demandeurs ont la responsabilité d’informer la STO de tout changement d’adresse ou de circonstances personnelles ou familiales qui pourraient avoir une incidence sur l’admissibilité au programme, y compris un changement dans le revenu.

Une demande ou un usage frauduleux de l’ÉCHO pourrait entrainer une sanction prévue au Règlement 100, Article 24 de la STO.

Le défaut de se conformer à ces modalités et conditions ou le fait de fournir des renseignements inexacts ou incomplets lors de la demande ou du renouvellement d’une ÉCHO peut entraîner une perte de l’admissibilité au programme ÉCHO.

The ECHO must be loaded on a MULTI smart card.

The ECHO on a MULTI card is personalized and for the exclusive use of the registered user and is not transferable.

All ECHO applicants must know the terms and conditions for using the pass.

Applicants are aware that an application must be resubmitted every year by the end of October.

Applicants are responsible for informing the STO of any change in address or personal or family circumstances that could have an impact on eligibility for the program, including a change in income.

A fraudulent application or use of the ECHO can lead to penalties as set out in STO By-Law 100, Section 24.

Failure to comply with these terms and conditions, or providing incorrect or incomplete information when applying or renewing an ECHO can result in loss of eligibility for the ECHO program.

Declaration of applicants

En signant, tous les demandeurs reconnaissent que la STO conserve le pouvoir discrétionnaire d’approuver et de refuser toute demande et confirment que les renseignements fournis sur ce formulaire et les documents financiers personnels à l’appui sont véridiques, complets et exacts.

Les renseignements recueillis dans le présent formulaire sont nécessaires à la bonne administration du programme ÉCHO. La catégorie tarifaire de l’ÉCHO a été approuvée par le conseil d’administration le 28 septembre 2017. Les renseignements recueillis ne seront utilisés que pour déterminer l’admissibilité à l’ÉCHO, administrer les services ÉCHO et faire respecter les modalités et conditions du Programme. Toutes les copies des documents personnels fournis à l’appui de cette demande seront détruites après que la demande aura été traitée.

Si vous avez des questions sur le programme ÉCHO ou sur la collecte et la conservation des renseignements personnels, veuillez communiquer avec le Service des relations avec la clientèle au 819 770-3242 ou par courriel à echo@sto.ca

By signing, all applicants acknowledge that the STO retains the discretion to approve or deny any application, and confirm that the information provided on this form and the personal financial documents supporting the application are true, complete and accurate.

The information collected on this form is necessary to ensure proper administration of the ECHO Program. The ECHO fare category was approved by the Board of Directors on September 28, 2017. The information collected will be used only to determine eligibility for ECHO, administer ECHO services and ensure compliance with the Program terms and conditions. Any copies of personal documents submitted to support this application will be destroyed once the application has been processed.

If you have questions about the ECHO Program or the collection and retention of personal information, please contact Customer Relations at 819 770-3242 or send an email to echo@sto.ca

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